Blog

Rebríček streetwear značiek SneakerStudio: Nike nedáva konkurentom šancu!
25/08/2020
Mestské ulice, na ktorých sa formuje štýl streetwear, majú svoju vlastnú dynamiku - ak nestíhate krok, vypadnete z hry. Chuť davu sa rýchlo mení, rovnako ako trendy a dokonca aj väzba k značkám. Zaujíma vás, aká značka je neustále v popredí na slovenských uliciach a ktorá už dávno stratila popularitu? Pozrite si rebríček streetwear značiek SneakerStudio!
Top tri: značná prevaha Nike

Z analýzy vyhľadávania Google sa črtá veľmi čitateľný obraz: Nike jednoznačne vládne! Medzi ním a druhým miestom v rebríčku je obrovská priepasť: Nike dosiahlo skóre 1 022 560 a Adidas len 473 420. Na treťom mieste sa umiestnil Vans - používatelia internetu hľadali produkty tejto americkej značky v priemere 309 530 krát mesačne. Kto zostal ďaleko vzadu?
Medzi najlepšími tromi a ostatnými miestami v rebríčku je veľký rozdiel. Nasledujúca grafika ukazuje, o ktoré brandy sa zaujímajú milovníci streetwearu na Slovensku a o ktoré nie. Trochu prekvapujúcou môže byť nízka pozícia New Balance - len 37 510 vyhľadávaní mesačne. Aj na Slovensku značky ako Birkenstock (9 570 vyhľadávaní) alebo Dr. Martens (14 560 vyhľadávaní) nenašli príliš veľa priaznivcov. Za špičkou zaostali aj iné populárne streetwarové značky: Converse (102,81 vyhľadávaní mesačne na Google) alebo Reebok, ktorý so skóre 36,76 vyhľadávaní mesačne na Google získal len šieste miesto.Najobľúbenejšie streetwear značky na svete

O aké značky je najväčší záujem na svetovom trhu? Z infografiky nižšie je ľahké konštatovať, že najobľúbenejšou značkou je Nike, ktorá so svojimi podielmi na zahraničných trhoch zanecháva konkurentov za sebou. Práve na Slovensku sa značka teší najvyššiemu skóre oproti ostatným krajinám (takmer 50% trhový podiel). Na druhom mieste sa vo väčšine opýtaných krajín umiestnil Adidas, napr. vo Francúzsku, v Poľsku alebo na Ukrajine. Adidas vedie najmä v susednom Poľsku (29,03% podiel na trhu) a v Rumunsku (27,93%). Výnimkou sú krajiny ako Spojené kráľovstvo a Maďarsko. Na treťom mieste sa na pódiu umiestnil Vans (aj keď je na druhom mieste vo Veľkej Británii či v Maďarsku). Najväčším podielom sa Vans môže pochváliť na trhu v Maďarsku (27,37%), Spojenom kráľovstve (23,61%) a v Českej republike (23,48%). Najmenej populárnymi streetwear značkami sú: Asics, Birkenstock a Timberland, čo je celkom prekvapenie. V susednom Poľsku zaznamenala značka Dr. Martens 0,6% podiel.